|
|
|
Fondo Familia Llauger
|
|
- Escritura pola que Dª Rosa Molet y Llauger lega ó seu irmán o crédito contra a fábrica de pesca en Vilanova de Arousa, 1867.
- Tarxeta da fábrica de salazóns. |
|
|
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES.AHPPO.36038 |
1.2. |
Título |
Familia Llauger |
1.3. |
Datas |
1585-1969 |
1.4. |
Nivel de descrición |
Fondo |
1.5. |
Volume e soporte |
21 caixas en formato papel |
|
|
|
|
|
2.1. |
Nome do produtor |
Familia Llauger |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Enmárcase esta familia entre aquelas persoas que desde Cataluña, viñeron a Galicia a establecerse na industria do salazón da sardiña e se asentan tras a Guerra de Independencia, formando unha sociedade empresarial, padecen a crise de 1820, manteñen matrimonios endogámicos e compatibilizan a explotación comercial da sardiña con actividades coma a navegación de cabotaxe, o comercio vinícola, actividades de préstamo, de xestión bancaria, investimentos empresariais,...
A familia Llauger chegou á ría de Arousa procedente de Canet de Mar (Barcelona), asentándose en Vilanova. Este traslado encádrase no movemento migratorio que se produce a Galicia a finais do XVIII e inicios do XIX, que supón a instalación de ata 50 secadeiros cataláns na ría arousá entre 1795 e1815. |
2.3. |
Historia arquivística |
Ingresou neste Arquivo no ano 2000, en réxime de depósito por solicitude dun dos membros desta familia. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Depósito de Germana García Castelo |
|
|
|
|
|
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
Esta documentación presenta unha cronoloxía que abarca desde 1585 ata 1969, pois moitos dos seus documentos levan acaroados textos anteriores á Idade Contemporánea, principalmente de carácter fundacional.
Organízase seguindo o cadro de clasificación de arquivos familiares desenvolvido por Olga Gallego Domínguez (Manual de arquivos familiares. Anabad, 1993) Presenta documentos patrimoniais, tanto de títulos coma de administración da propiedade, algúns documentos persoais e, principalmente, documentos de función (actividades empresariais), así como alghuna documentación sobre as actividades políticas da familia. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
|
3.3. |
Novos ingresos |
Fondo pechado |
3.4. |
Organización |
FAMILIA LLAUGER
CADRO DE CLASIFICACIÓN 1. Fondos funcionais (1585-1967). 1.3- Patrimonio 1.3.1- Documentos constitutivos de títulos de propiedade (1585-1964) 1.3.2- Documentos de administración da propiedade (1721-1967). 1.5 – Arquivos individuais (1805-1969). 1.5.1- Documentos persoais (1805-1967). 1.5.2- Documentos de función. (1847-1969). 1.5.2.1- Actividades empresariais (1847-1969). Correspondencia comercial (1894-1-1969). Minutas de correspondencia (1916-1955). Informes comerciais (1929-1934). Telegramas e telefonemas (1933-1952). Tarxetas postais (1919-1958). Borrador-copiador de cartas (1887-1903) Follas calcantes de cartas comerciais (1922-1923). Facturas (1900-1969). Contabilidade (1961-1963). Pólizas (1924-1958). Escrituras de préstamo (1886-1928). Diversos temas contables e laborais (1847-1962). 1.5.2.2- Actividades políticas (1930-1933). |
|
|
|
|
|
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Acceso libre, agás as restricións contempladas no art. 51.1 c) da Lei 16/1985, do 25 de xuño, do patrimonio histórico español. |
4.2. |
Condición de reprodución |
Limítase a reprodución dos documentos que se atopen en mal estado de conservación ou non poidan ser obxecto de consulta segundo a normativa de acceso. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán, manuscrito e mecanografado. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
O estado xeral da documentación non é bo. Gran parte do fondo está afectado pola humidade e algúns documentos teñen presenza de fungos e bacterias. Existen exemplares en bo estado e outros totalmente ilexibles. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Catálogo |
|
|
|
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
|
5.2. |
Existencia e localización de copias |
|
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
|
5.4. |
Nota de publicacións |
|
|
|
|
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Descrición realizada polo equipo técnico do Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra baixo a dirección de Mª. Dolores Barahona Riber. |
7.2. |
Regras ou normas |
ISAD (G), 2ª ed. |
7.3. |
Data da descripción |
Outubro 2004 –febreiro 2005 |
|
|
|
|