|
|
|
Fondo Maxistratura de Traballo Nº 1 de Vigo
|
|
Expediente contencioso nº 159/1943 |
|
|
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES.AHPPO.36038 |
1.2. |
Título |
Maxistratura de Traballo nº 1 de Vigo |
1.3. |
Datas |
1943-1980 (predomina 1955-1980) |
1.4. |
Nivel de descrición |
Fondo |
1.5. |
Volume e soporte |
844 caixas en soporte papel |
|
|
|
|
|
2.1. |
Nome do produtor |
Maxistratura de Traballo nº 1 de Vigo |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
As maxistraturas de traballo créanse polo Decreto do 13 de maio de 1938, que suprime os xurados mixtos de traballo e os tribunais de traballo. A Lei Orgánica do 17 de outubro de 1940 configúraas como “única instancia jurisdiccional contenciosa en la rama social del derecho”, coa función de intervir nos conflitos individuais entre empresarios e traballadores e, a partir de 1963, nos litixios motivados pola aplicación do réxime da Seguridade Social. Estaban vinculadas, administrativa e disciplinariamente, ó Ministerio de Traballo, e as súas sentenzas podían ser recorridas perante o Tribunal Central de Traballo e a Sala do Social do Tribunal Supremo. A base territorial das maxistraturas será a provincia, tendo a súa sede nas capitais; non obstante, a Orde do 25 de maio de 1938 estableceu que na provincia de Pontevedra a sede estivera na cidade de Vigo. A Maxistratura de Vigo será a única da provincia ata que, pola Orde do 22 de abril de 1953, se crea a Maxistratura de Pontevedra, que abranguerá o territorio dos partidos xudiciais de Caldas de Reis, Cambados, A Estrada, Lalín, Pontevedra, Pontecaldelas e Redondela, agás os concellos de Cangas, Moaña, Mos, Pazos de Borbén e Redondela que, xunto cos partidos xudiciais da Cañiza, Ponteareas, Vigo e Tui, seguirán dependendo da Maxistratura de Vigo. Pola Orde do 4 de xaneiro de 1973 crearase a Maxistratura de Traballo nº 2 de Vigo e pola Orde do 8 de xaneiro de 1973 a nº 3. A Lei 6/1985, Orgánica do poder xudicial manterá as maxistraturas de traballo ata a súa substitución definitiva polos xulgados do social coa entrada en vigor da Lei de planta e demarcación xudicial, do 28 de decembro de 1988. |
2.3. |
Historia arquivística |
A documentación da Maxistratura de Traballo nº 1 de Vigo ingresou en outubro de 1988 procedente do antigo edificio dos xulgados de Vigo, xunto con outra documentación xudicial do partido, agrupada en atados desordenados. A meirande parte da documentación iníciase en 1955 xa que, segundo parece, a anterior fora eliminada nun expurgo realizado a consecuencia dun traslado desde un antigo local á sede xudicial na rúa do Príncipe. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Transferencia |
|
|
|
|
|
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
A documentación está formada por dúas series: “Expedientes contenciosos” e “Expedientes gubernativos”. Os contenciosos inícianse por demanda de particular e por distintos motivos: salarios, seguros sociais, subsidios, I.L.T., invalidez, etc.; os gobernativos comezan a instancia da administración e derivan do incumprimento das obrigacións respecto á Seguridade Social. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
|
3.3. |
Novos ingresos |
Prevense novas transferencias, en función das dispoñibilidades de espazo do Arquivo Histórico |
3.4. |
Organización |
As dúas series que compoñen o fondo, expedientes contenciosos e expedientes gobernativos, seguen unha ordenación numérica dentro de cada ano. |
|
|
|
|
|
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Acceso restrinxido de acordo co establecido polo artigo 57.1c), da Lei 16/1985, do 25 de xuño, do patrimonio histórico español |
4.2. |
Condición de reprodución |
Limítase a reprodución dos documentos que se atopen en mal estado de conservación ou non poidan ser obxecto de consulta segundo a normativa de acceso. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán, manuscrito e mecanografado |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
O estado de conservación é bo en xeral. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Inventario. |
|
|
|
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
|
5.2. |
Existencia e localización de copias |
|
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
|
5.4. |
Nota de publicacións |
|
|
|
|
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Descrición realizada polo equipo técnico do Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra baixo a dirección de Mª. Dolores Barahona Riber. |
7.2. |
Regras ou normas |
ISAD (G), 2ª ed. |
7.3. |
Data da descripción |
Outubro 2004 – febreiro 2005 |
|
|
|
|