|
 |
|
Arquivo do xulgado de paz de Tomiño
|
|
Arquivo do xulgado de paz de Tomiño |
|
Descrición FONDO. Norma ISAD (G)
 |
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES.AXP.36054 |
1.2. |
Título |
Arquivo xulgado de paz de Tomiño |
1.3. |
Datas |
1871-2002 |
1.4. |
Nivel de descrición |
FONDO |
1.5. |
Volume e soporte |
210 libros do rexistro civil e 91 unidades de instalación en soporte papel na súa totalidade |
|
 |
 |
 |
 |
2.1. |
Nome do produtor |
Xulgado de paz de Tomiño |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Créase o xulgado de paz e o rexistro civil de Tomiño no ano 1870, con independencia dos órganos políticos locais que viñan desempeñando estas funcións, integrado na superior estructura do partido xudicial de Tui, no que se mantén.
Ten un funcionamento continuado ata a actualidade con categoría de xulgado municipal ou xulgado de paz, quedando con categoría de xulgado comarcal dende o ano 1945 ata o 1953. |
2.3. |
Historia arquivística |
O arquivo do xulgado sitúase nun local propio ocupando unha superficie de 90 m2 e nun local de 8 m2.
Nela dispón dunha estantería para o depósito dos fondos documentais, cun total de 32 metros lineais.
O proceso de organización dos fondos desenvolveuse no ano 2002, baixo a dirección do Servizo Técnico do Patrimonio Documental, por Iria Jauregui Carrasco e Victoria Hortas Porto. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo. |
|
 |
 |
 |
 |
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
A documentación conservada, a pesares de non ser moi abundante, recolle as actuacións do xulgado en materia civil, dende 1881, criminal dende 1919 e gobernativa dende 1880, ou de eleccións dende 1991.
Está completa a serie dos libros do rexistro civil, tanto de nacementos como de matrimonios e defuncións. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa depor si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes. |
3.3. |
Novos ingresos |
Transferencias incorporadas polo Servicio Técnico do Patrimonio Documental. |
3.4. |
Organización |
CADRO DE CLASIFICACIÓN
1. REXISTRO
CIVIL |
|
|
1.1. CORRESPONDENCIA |
1933-2001 |
9 |
1.2. NACEMENTOS |
1871-2002 |
120 |
1.3. MATRIMONIOS |
1870-2002 |
56 |
1.4. DEFUNCIÓNS |
1871-2001 |
79 |
|
|
|
1.5. EXPEDIENTES DE ADOPCIÓN E RECOÑECEMENTO DE FILLOS |
1910-2000 |
2 |
1.6. CONSELLO DE FAMILIA |
1921-1974 |
1 |
1.7. NACIONALIDADE |
1913-2001 |
4 |
2. XULGADO
2.1. ADMINISTRACIÓN |
1924-2001 |
9 |
2.2.
ASUNTOS CIVÍS |
1881-2002 |
19 |
2.3. ASUNTOS CRIMINÁIS |
1919-1995 |
18 |
2.4. ASUNTOS GOBERNATIVOS |
1880-2001 |
21 |
2.5. ELECCIÓNS |
1991-2001 |
3 |
2.6. COMUNIDADE DE MONTES |
1980-1987 |
1 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes. |
4.2. |
Condición de reprodución |
Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán. Galego nalgúns documentos máis recentes. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Guía e cadro de clasificación e inventario somero en papel, publicados e informatizados. |
|
 |
 |
 |
 |
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo do xulgado de paz. |
5.2. |
Existencia e localización de copias |
Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes... ) |
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación moi directamente relacionada co xulgado de paz e as súas actividades en arquivos xudiciais de ameto superior ou doutras administracións do seu contorno xeográfico, especialmente no Arquivo Municipal de Tomiño, Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial. |
5.4. |
Nota de publicacións |
*“Inventario dos arquivos dos xulgados de paz” Col “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra”, nº 58, Tomo I D.L. PO-23-98 ISBN: 84-89690-29-4 *"Os arquivos dos Xulgados de Paz" Miguel A. Pereira Figueroa, José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo. Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 12, pgs. 283-303. * Páxina web da Deputación de Pontevedra “depontevedra.es” |
|
 |
 |
 |
 |
6.1. |
Notas |
Polas características propias da Institución, o arquivo do xulgado de paz exerce as funcións de arquivo central administrativo, arquivo intermedio e arquivo histórico. |
|
 |
 |
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Servizo Técnico do Patrimonio Documental (STPDOC) |
7.2. |
Regras ou normas |
General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G) |
7.3. |
Data da descripción |
Xullo de 2004 |
|
 |
|
|