|
 |
|
Arquivo Entidade Local Menor de Vilasobroso
|
|
Arquivo Entidade Local Menor de Vilasobroso |
|
Descrición FONDO. Norma ISAD (G)
 |
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES. AELM. 36030 |
1.2. |
Título |
Arquivo Entidade Local Menor de Vilasobroso |
1.3. |
Datas |
1924-1994 |
1.4. |
Nivel de descrición |
FONDO |
1.5. |
Volume e soporte |
36 unidades de instalación en soporte papel na súa totalidade |
|
 |
 |
 |
 |
2.1. |
Nome do produtor |
Entidade Local Menor de Vilasobroso |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Formada pola parroquia de San Martiño de Vilasobroso, chamada así dende 1936 en que se aproba o cambio de denominación sendo con anterioridade o seu nome San Martiño da Portela. Pertencía no Antigo Réxime á Xurisdicción de Sobroso, con señorío do marqués de Sobroso e conde de Salvaterra.
Na actualidade forma parte do concello de Mondariz, discorrendo por ela a estrada nacional N-120 que configura a súa morfoloxía; nesta parroquia atópase o coñecido castelo de Vilasobroso, hoxe propiedade do Concello de Ponteareas.
A parroquia ten unha superficie total de 5,18Km2, onde residen 452 habitantes, distribuídos nos lugares de O Cruceiro, A Pena, Saniñáns Veigadraga e Vilasobroso.
Foi recoñecida como Entidade Local Menor o 13 de setembro do ano 1924, sendo o seu primeiro alcalde pedáneo D. Alejo Carrera Muñoz. A súa primeira denominación foi a de Entidade Local Menor de Portela ata o cambio de denominación da parroquia antes sinalado, por solicitude da propia Entidade Local.
O seu patrimonio constitúeo o edificio do mercado, no que se atopa na actualidade a sede da Entidade Local, o cemiterio e varios montes. |
2.3. |
Historia arquivística |
A documentación consérvase no edificio da propia Entidade Local Menor.
Rematado o proceso de organización do fondo documental no ano 1996 ocupaba un total de seis metros lineais, debidamente disposto nas condicións axeitadas para a súa futura conservación.
Os traballos de organización e descrición documental foron desenvoltos por José Luis Castro Carpintero e Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo. |
2.4. |
Forma de ingreso |
Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo. |
|
 |
 |
 |
 |
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
Esta documentación, recentemente organizada, dispúxose nun total de trinta e seis unidades de instalación, que supoñen escasamente catro metros lineais, correspondendo ó período comprendido entre os anos 1924 e 1994.
Na súa maior parte a documentación deriva da xestión dos sucesivos presupostos anuais (84% do total), conservados ininterrompidamente dende 1951. Tamén se conservan algúns libros de actas da Asemblea parroquial de Portela e da propia Entidade Local Menor de Portela e de Vilasobroso.
Outra documentación reseñable sería a producida na xestión dos aproveitamentos de madeiras, entre 1966 e 1989, e maila derivada da construcción e xestión do cemiterio, propiedade da Entidade Local, do período que vai de 1924 a 1995. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes. |
3.3. |
Novos ingresos |
Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental. |
3.4. |
Organización |
CADRO DE CLASIFICACIÓN
|
|
|
0. ÓRGANOS SUPERIORES
|
|
|
1. GOBERNO |
|
|
1.1. XUNTA ADMINISTRATIVA |
1924-1987 |
2 |
2. XESTIÓN ADMINISTRATIVA E SERVIZOS
2.1. XESTIÓN ADMINISTRATIVA |
|
|
2.1.1. SECRETARÍA |
1944-1993 |
2 |
2.1.2. REXISTRO XERAL |
1963-1969 |
1 |
2.1.3. PATRIMONIO. CONTRATACIÓN |
|
|
2.1.3.1. PATRIMONIO |
1924-1995 |
2 |
2.1.3.2. CONTRATACIÓN |
1966-1994 |
1 |
2.1.4. PERSOAL |
1967-1980 |
1 |
2.1.5. ELECCIÓNS |
1983 |
1 |
2.2. XESTIÓN DE SERVIZOS |
|
|
2.2.1. OBRAS E URBANISMO |
1955-1981 |
1 |
2.2.2. SEGURIDADE CIDADÁ |
1969 |
1 |
3. XESTIÓN ECONÓMICA
3.1. PRESUPOSTO ORDINARIO |
1951-1994 |
30 |
3.2. PRESUPOSTO EXTRAORDINARIO |
1952-1960 |
1 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes. |
4.2. |
Condición de reprodución |
Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade. |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Castelán. Galego nalgúns documentos máis recentes. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Guía e cadro de clasificación, publicados e informatizados. Inventario somero e detallado en papel. |
|
 |
 |
 |
 |
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo. |
5.2. |
Existencia e localización de copias |
Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...). |
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación directamente relacionada coa Entidade Local Menor e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ameto xeográfico, especialmente no arquivo municipal de Mondariz, no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial. |
5.4. |
Nota de publicacións |
*"Inventario do patrimonio documental das Entidades Locais Menores de Galicia" Col. “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra”, nº 7 D.L. PO-30-97 ISBN: 84-88363-91-5 |
|
 |
 |
 |
 |
6.1. |
Notas |
O arquivo da Entidade Local Menor supón un sistema arquivístico simple, coa función de recoller, conservar e servir a documentación xerada no decurso da xestión administrativa nas súas oficinas. Carece aínda dunha estructura propia e diferenciada que nos permita considerar a existencia dun arquivo na totalidade e amplitude do termo. |
|
 |
 |
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Servizo Técnico do Patrimonio Documental |
7.2. |
Regras ou normas |
General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G) |
7.3. |
Data da descripción |
Xullo de 2004 |
|
 |
|
|