|
|
|
Casa de Porto-Briallos
|
Poder que lle otorgou María do Porto ó seu marido Alonso do Porto e ó seu fillo Cristóbal para reclamarlles a os seus irmáns todos os bens e herdanza que lle corresponden 20 de xaneiro de 1598 |
|
|
1. Área de identificación |
1.1. |
Código de referencia |
ES.GA.36038.ADPO.2. |
1.2. |
Título |
CASA DE PORTO–BRIALLOS |
1.3. |
Datas |
1516–1894 |
1.4. |
Nivel de descrición |
FONDO |
1.5. |
Volume e soporte |
7 unidades de instalación con 599 unidades documentais en soporte papel na súa totalidade |
|
|
|
|
|
2.1. |
Nome do produtor |
Casa de Porto- Briallos |
2.2. |
Historia institucional/ Recesión biográfica |
Relacionada cos antepasados da familia Porto con casa matriz na parroquia de Briallos, do actual concello de Portas. |
2.3. |
Historia arquivística |
Este fondo foi mercado a un anticuario, D. Severo Pardo, no ano 1996, pola súa relación co territorio da provincia de Pontevedra.
A súa organización, baixo a dirección técnica de Miguel Pereira Figeroa, correspondeu aos técnicos do Arquivo César Manuel López Marras, María Eugenia Valenzuela Senn, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo e José Luis Castro Carpintero.
Finalmente foi dixitalizada esta documentación dentro do proxecto eDepo. "Dixitalización de fontes documentais, gráficas, sonoras e audiovisuais da Deputación de Pontevedra e os concellos da provincia |
2.4. |
Forma de ingreso |
Por compra |
|
|
|
|
|
3. Área de contido e estrutura |
3.1. |
Alcance e contido |
Importante fondo documental con abundantes testemuños dos séculos XVI e XVII. Contén moita información de carácter xenealóxico e tamén económico. |
3.2. |
Valoración, selección e eliminación |
Non se realizou ningún expurgo. Conservación total polo carácter testimonial e informativo, e para o estudio histórico de Galicia desde a Idade Media hasta o século XIX. |
3.3. |
Novos ingresos |
Considerado un arquivo pechado. |
3.4. |
Organización |
Cando foi adquirida presentaba unha organización por parroquias pertencentes á provincia de Pontevedra e ó partido de Betanzos, provincia da Coruña. Na actualidade mantén esta mesma organización, conformada por catorce unidades documentais simples subdivididos, á súa, en agrupacións documentais e unidades documentais simples:
- Testamentos, vinculacións, dotes, partillas e outros documentos xerais (1559-1808)
- Testamentos, vinculacións, dotes, partillas e outros documentos xerais. Capela de San José e San Andrés (1704-1748)
- Cobradores de rendas, relacións e apuntamentos de bens e documentos (1670-1892)
- Execucións contra debedores de rendas (1719-1796)
- Documentos de pertenza. Parroquia de San Cristobal de Briallos (1559-1894)
- Documentos de pertenza. Parroquia de San Cristobal de Briallos (1560-1863)
- Documentos de pertenza. Parroquia de Santa Mariña de Arcos de Condesa (1560-1855)
- Documentos de pertenza. Parroquia de San Andrés de Valiñas (1533-1855)
- Documentos de pertenza. Parroquia de San Breixo de Barro (1571-1882)
- Documentos de pertenza. Parroquia de Santa María de Portas (1584-1742)
- Documentos de pertenza. Parroquia de San Pedro de Lantaño (1649)
- Documentos de pertenza. Parroquias de San Juan de Meaño, San Miguel de Lores e Santa Eulalia de Nantes (1542-1843)
- Documentos de pertenza. Parroquias de San Salvador de Lérez e Santa María de Mourente (1516-1840)
- Documentos de pertenza. Parroquias de Cortiñao, Piadoa, Requian, Ois e Armeá, no partido de Betanzos (1575-1677) |
|
|
|
|
|
4. Área de condicións de acceso e utilización |
4.1. |
Condicións de acceso |
O acceso é libre, coas restriccións impostas na lexislación estatal e autonómica, é dicir, os documentos que conteñen datos persoais ou que afecten á intimidade das persoas.
Libre acceso ás imaxes dixitalizadas |
4.2. |
Condición de reprodución |
A reproducción está limitada polas condicións de conservación. Posibilidade de reproducción dixital |
4.3. |
Lingua / escritura(s) dos documentos |
Uso preferente do castelán na totalidade do fondo documental. |
4.4. |
Características físicas e requisitos técnicos |
Estado de conservación da documentación: bo estado. |
4.5. |
Instrumentos de descrición |
Base de datos en ATOM cun total de 598 rexistros |
|
|
|
|
|
5. Área de documentación asociada |
5.1. |
Existencia e localización dos documentos orixinais |
Non se coñece a existencia de documentos orixinais fora do arquivo. |
5.2. |
Existencia e localización de copias |
Non se coñecen. |
5.3. |
Unidades de descrición relacionadas |
Arquivo Histórico Diocesano de Santiago de Compostela |
5.4. |
Nota de publicacións |
Non se coñecen. |
|
|
|
7. Área de control da descrición |
7.1. |
Nota do arquiveiro |
Descrición realizada polo persoal técnico do Arquivo da Deputación Provincial de Pontevedra e colaboradores, baixo a dirección do arquiveiro Miguel A. Pereira Figueroa. |
7.2. |
Regras ou normas |
General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G).
Norma Galega de Descrición Arquivística (NOGADA). |
7.3. |
Data da descripción |
Febreiro de 2018 |
|
|
|