- De titoría:
tanto por parte da autoridade administrativa coma por disposicións internas, é preceptivo que os nenos conten cun titor educativo de referencia, encargado de suplir as contribucións referenciais das figuras paternas e de manter ó menor na liña educativa que marcan o seu Plan de cas e o P.E.I. particulares.
Considérase o labor do titor básico e fundamental na atención directa e o seguimento do menor, así como en relación á complementariedade educativa cos seus pais. Aínda que a súa función é integral por definición, destacamos os seguintes aspectos:
- Inculcar pautas educativas e a formación de hábitos fundamentais para a vida en convivencia: aseo, hábitos instrumentais, interacción social.
- Atención ó desenvolvemento e á saúde do menor, a súa maduración cognitiva, emocional e social, o seu autocontrol e independencia.
- A animación, organización e supervisión do ocio e do tempo libre.
- Representar a figura paterna do neno ante os distintos axentes educativos: colexio, servizos de apoio, médico, etc.
- A suplencia e relación complementaria cos seus pais.
- A información á autoridade administrativa da evolución do menor.
- De psicoloxía:
no centro existe un servizo de apoio e orientación, responsabilidade do psicólogo infantil, o labor do cal incide de maneira preferente nos seguintes campos:
- Valoración integral dos menores desde o seu ingreso no centro. Información ós equipos educativos.
- Organización e seguimento diario do servizo de atención temperá para nenos de menos de tres anos.
- Valoración aptitudinal dos nenos escolarizados para facilitar adaptacións curriculares
- Intervencións terapéuticas sobre a problemática de adaptación ó internado.
- Intervencións de apoio sobre problemáticas de rendemento escolar.
- Colaboración aberta desde a perspectiva diagnóstica á confección do P.E.I. Orientacións do plan do caso, especialmente se se trata de acollemento ou adopción.
- Intervencións de axuda á familia ou cambio de patróns familiares disfuncionais
- Colaboración técnica na planificación e xestión do centro.
- De asistencia social:
existe no centro unha asistente social que se encarga de todo o que atinxe á relación do centro coas familias dos menores.
- De medicina:
este servizo está levado por un pediatra puericultor e dúas enfermeiras. O seu labor de apoio céntrase en:
- Diagnóstico e historia clínica dos menores desde o seu ingreso.
- Atención á casuística das enfermidades diarias.
- A supervisión sistematizada do desenvolvemento dos nenos.
- A organización das pautas básicas de puericultura : alimentación , medidas hixiénicas, salubridade e benestar infantil.
- Colaboración técnica na planificación e xestión do centro
- De comedor:
existe un comedor xeral no que se realiza o xantar. O almorzo, merenda e cea nas propias unidades de convivencia.
- Roupeiro:
se ben a atención inmediata do equipo de roupa é responsabilidade do titor educativo, existe un roupeiro xeral de apoio ás catro unidades de convivencia, a función da cal é servir de base loxística e especializada en labores moi concretos.
- Transporte:
as relacións do centro co seu contorno son asumidas por un servizo de transporte interno. Así volven programar unha serie de viaxes diarias, entre as que están as destinados á traída e regreso dos nenos en réxime de atención de día ás súas casas.
- Servizo relixioso:
este centro conta cun servizo relixioso católico para cumprir o culto dominical e para organizar a formación relixiosa dos nenos que queiran facer a primeira comuñón ou a confirmación.
|