Patrimonio documental
No seu día, en coincidencia cos principios da UNESCO, cuxo obxectivo é a salvagarda do patrimonio documental internacional, o acceso democrático ao devandito patrimonio, o coñecemento crecente do seu significado e a necesidade de preservalo, púxose foron: en marcha un proxecto de dixitalización do patrimonio documental e bibliográfico conservado no Servizo de Patrimonio Documental e Bibliográfico da Deputación Provincial. Os obxectivos marcados foron os seguintes:
-Incrementar o acceso por parte dos usuarios aos fondos da biblioteca ou o arquivo, mellorando o acceso a determinadas coleccións.
-Mellorar os servizos para un grupo crecente de usuarios proporcionando un acceso de maior calidade aos recursos da institución en relación coa educación e a formación continua.
-Reducir a manipulación e o uso de materiais orixinais fráxiles ou utilizados intensivamente e crear unha copia de seguridade para o material.
-Ofrecer á institución oportunidades para o desenvolvemento da súa infraestrutura técnica e para a formación técnica do seu persoal.
-Impulsar o desenvolvemento de recursos cooperativos, compartindo intereses comúns con outras institucións para crear coleccións virtuais e incrementar o acceso a nivel internacional.
-Aproveitar as oportunidades financeiras que se nos presentan cara á mellora técnica e o aproveitamento dos recursos.
Está rematada xa a fase de dixitalización dos fondos documentais previstos nesta primeira actuación de dixitalización de documentación conservados no Servizo de Patrimonio Documental e Bibliográfico ou de interese informativo para a consulta e investigación. Queda que pendente parte do proceso de control de calidade e revisión para estar a disposición dos usuarios o que se espera aconteza nos vindeiros meses así como o remate do proceso en marcha de dixitalización dos fondos dos concellos .
Detallado polo miúdo, nesta primeira fase dixitalizouse a seguinte documentación:
1.- Arquivo da Diputación. Fondos documentais (248.433 imaxes)
-Libros de Actas
*Libros de actas do Pleno 125 libros
*Libros de actas da Comisión Xestora 16 libros
*Libros actas da Comisión Provincial Permanente 87 libros
*Libros de actas da Comisión de Gobierno 27 libros
*Libro de actas da Comisión de Armamento e Defensa 1 libro
-Fondos documentais da “Sección de Montes”
*Visitas dehesas reales y plantíos 392 expedientes
*Censos de montes: 72 expedientes
*Expedientes de excepción de ventas 39 expedientes
*Acotamientos y deslindes 4 expedientes
-Fondos de “División Territorial” 222 expedientes
-Microfichas persoal transferido Sergas 1.120 microfichas
-Fondos familiares ou especiais:)
*Familia Caamaño: 138 u. instal.
*Casa de Porto-Briallos: 7 u. instal.
*Familia Malvar: 15 u. instal.
*Marqueses de Leis ( imaxes) 9 u. instal.
*Salinas de Vilaboa ( imaxes) 2 u. instal.
*Pazo da Buzaca ( imaxes) 40 u. intal
*Familia Nores ( imaxes) 2 u. instal.
*Familia Mosquera ( imaxes) 1 u. instal.
*Familia Domínguez-Sánchez ( imaxes) 2 u. instal.
*Gaspar Massó ( imaxes) 1 u. instal.
2.- Fondos documentais de arquivos municipais
Dentro do programa de dixitalización de fondos dos arquivos municipais da provincia, en execución na actualidade en 58 concellos da provincia de Pontevedra, está previsto a dixitalización da documentación de maior relevancia informativa (actas e rexistros especialmente) utilizando o mesmo criterio en cada un deles, sen prexuízo de posteriores actuación que cubran casos concretos ou outras series documentais de interese. A actuación vese limitada nesta primeira fase a unha pequena porcentaxe do total documental. En concreto inclúe a seguinte documentación.
-Expedientes de división territorial
-Libro de actas Pleno
-Expedientes de cargos municipais
-Ordenanzas e regulamentos
-Libro de resolucións da Alcaldía
-Libro rexistro de bandos
-Libro rexistro de edictos
-Expedientes de protocolo
-Heráldica municipal
-Libro de comunicacións da Alcaldía
-Libro de actas da Comisión Municipal Permanente
-Libro de actas da Comisión de Goberno
-Libro de actas da Xunta de Goberno Local
-Libro de actas de Comisións Informativas
-Libro rexistro de expedientes
-Libro rexistro de entrada de documentos
-Libro rexistro de saída de documentos
-Inventario de bens
-Expedientes de arrendamentos
-Expedientes de alleamentos e cesións
-Expedientes de desafectacións
-Expedientes de doazóns
-Expedientes de compras
-Expedientes de permutas
-Expedientes de reversións
-Expedientes de deslindes
-Libro rexistro de licenzas de obras
-Libro rexistro de industria
-Xunta Local de Sanidade
-Xunta Local de Beneficencia
-Xunta Municipal de Ensino
-Xunta Municipal do Censo de Poboación
-Xunta do Censo Electoral
-Xunta Municipal de Asociados
-Xunta Pericial
-Libro de amillaramento
|